madelief-au.reismee.nl

De laatste dag in Nederland

Hoi allemaal!

Ik ben veilig aangekomen in Brisbane en zit nu bij mijn tante thuis in Kawana. Mijn tante woont maar een kwartier vanaf de school en ze zal me daar morgen ook naartoe brengen. In Australië is het acht uur later dan in Nederland, dus het is hier nu al tien uur 's avonds terwijl het in Nederland nog twee in de middag is. Hier een klein verslagje van het verloop van de laatste dag in Nederland.


Vertrek vanaf huis
We vertrokken om 13:00 vanaf huis om eerst nog even bloed te prikken en daarna nog een aantal oudtantes op te zoeken. Voordat we vertrokken moest ik zorgen dan mijn koffer helemaal ingepakt was. Het inpakken van de koffer verliep helaas niet helemaal soepel, omdat hij eerst niet dichtpaste (gelukkig is Siem expert in koffers inpakken) en nadat de koffer eindelijk dichtkon, bleek hij twee kilo te zwaar te zijn. Na een kleine herverdeling, was de koffer weer onder het gewicht en konden we gelukkig verder gaan en konden mijn moeder en Matilde bloedprikken.

Bezoek
Na het bloedprikken gingen we eerst langs tante Ria en daarna naar tante Ineke, waar ome Peter en tante Ria ook waren. Bij tante Ineke hebben we heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Daarna gingen we opweg naar Schiphol.

Inchecken
Ik had al online ingecheckt, hierdoor hoefde ik alleen maar mijn koffer af te geven. Toen ik bij de balie was raakte ik al snel een klein beetje gestrest, want de mevrouw vroeg of ik mijn visum bij me had, omdat ik namelijk tot februari in Australië blijf, maar die had ik niet uitgeprint bij me. Toen belde ze iemand op en het bleek (gelukkig) dat dat niet persé hoefde. Ik heb hem daarna gelijk opgezocht en gescreenshot op mijn telefoon. Ook was de boardingpas die ik meehad niet goed en die heeft ze nogmaals uitgeprint. Eigenlijk twee kleine problemen die gelukkig snel opgelost werden.

Afscheid
Nadat ik mijn koffer had ingeleverd en mijn boardingpassen kreeg kwam toch echt het moment van afscheid nemen. Iedereen was er (net als ik) al op voorbereid, maar het blijft toch altijd een lastig moment. Je leeft er eigenlijk de hele dag naar toe en daardoor hing er de hele dag toch zo'n sfeer van spanning. Het is een raar idee, dat je in je eentje verder gaat en de mensen hier 'alleen' achterlaat. Het is allemaal een beetje dubbel eigenlijk, ik kies zelf om weg te gaan, maar daar hoort helaas ook bij dat je alles wat je vertouwd achterlaat en dat je ook mensen verdriet doet dat je weggaat. Ik ben er in deze tijd wel achter gekomen dat er zoveel mensen om me heen zijn die me steunen in alles wat ik doe en dat mensen gewoon waarderen dat ik er bent, dat vind ik erg bijzonder.

Na het afscheid ging ik verder alleen op weg, maar ik werd nog lang uitgezwaaid door Matilde, Judith, mijn moeder en Siem. Ik zag zelfs dat de medewerkers ook mee aan het kijken waren.

Het was een hele mooie laatste dag en ik heb alles mooi af kunnen sluiten. Ik ga iedereen (inclusief de katten!) heel erg missen, maar ik weet zeker dat het hier allemaal wel goed zal komen. En ik ben heel benieuwd naar alles wat er zal gaan gebeuren.

Bedankt voor het lezen! Binnenkort komt er een verslag van de vliegreis online!

Groetjes,

Madelief

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!