madelief-au.reismee.nl

De vluchtreis

Hoi! Ik ben nog steeds bij mijn tante en zit heerlijk op het balkon in de zon. Het is hier nu net 7 uur 's morgens geweest en hier is het dus al 2 september. Ik heb heerlijk geslapen en eigenlijk geen last van een jetlag. Vanmiddag om half twee heb ik bij de school afgesproken, daarvoor gaan we nog even alles voor mijn telefoon regelen. Hier een verslag van de (hele lange) vliegreis naar Australië waar ik veel gezien heb en ook al aantal nieuwe mensen heb ontmoet.

Bij de douane op Schiphol verliep alles goed. Ik werd nul keer extra uit de rij gehaald en mijn bagage was ook elke keer goed. Dit is best bijzonder, want ik word er eigenlijk altijd wel even extra uitgehaald voor controle, waarschijnlijk omdat ik altijd een beetje zenuwachtig kijk. Na de douane heb ik op Schiphol bij Starbucks nog even een Iced Green Tea Pineappele/Lemon gehaald en die was heel erg lekker. Nadat het tijd was om naar de gate te gaan, ging ik naar de gate en daar zag iedereen behalve drie mannen eruit alsof ze uit Zuid-Korea kwamen. De eerste vlucht was namelijk ook een vlucht van ongeveer elf uur naar Seoel. Ik voelde me tussen deze mensen echt een reus en een echte West-Europeaan (Iedereen was namelijk vrij klein en had zwart haar). En daarom vielen de enkelen die uit Europa kwamen ook erg op tussen de mensen. In het vliegtuig zat ik in de middelste rij in het midden. Dit was echt geen fijne plek om te zitten, want je zit best wel opgesloten. De vlucht zelf ging goed, maar toen bijna iedereen lag te slapen voelde ik me niet zo lekker en lukte het niet om te slapen. De twee vrouwen naast me sliepen allebei, en ik durfde ze niet wakker te maken om maar de toilet te gaan. Dus daar zat ik een hele tijd niet zo fijn. Het eten was wel lekker dat ik kreeg, pasta en als ontbijt had ik een croissantje, maar bij het ontbijt smaakte alles ookal niet meer zo goed.

Nieuwe vriendin
Toen we bijna gingen landen ging ik eindelijk het gesprek aan met de mevrouw naast me. Ze was de hele reis erg aardig, ze liet me bijvoorbeeld zien waar het oortje in moest en was erg behulpzaam. Ze zei alleen niets en ik was de hele reis al heel erg benieuwd naar haar verhaal en ook naar de verhalen om me heen, omdat er zo groot verschil is in de cultuur was ik erg nieuwsgierig. En op het laatst dacht ik, wat heb ik eigenlijk te verliezen en toen vroeg ik of ze uit Zuid-Korea kwam. En toen begon ze al snel haar verhaal te vertellen en ze zei dat ze het jammer vond dat we niet de hele tijd al gepraat hadden. Toen vroeg ze of ze mijn emailadres mocht hebben en ze zei dat als ik ooit in Zuid-Korea of Zwitserland ben, haar kon mailen en dan langs kon komen. Best wel bizar eigenlijk, maar wel interessant. We liepen samen kletsend het vlieguig weer uit en namen afscheid waar ik verder ging met mijn reis en zij weer terug naar huis ging.

Op Seoel heb ik heerlijk rondgegelopen en naar buiten gekeken, het was heerlijk weer en je zag allemaal bergen. Ook had ik een chickenwrap gehaald. Er zat een bakje saus bij, dat vond ik een beetje gek. Ik kwam er al snel achter dat dit denk ik kwam, omdat hij echt superpittig was. Toen heb ik ook nog wat drinken gehaald, want ik kon het niet aan. Ik vertelde het de medewerkster en ik zag dat ze er wel een beetje om moest lachen en ze keek me raar aan toen ik zei dat ik het erg pittig vond.

Toen we naar de gate konden kwam het merendeel weer uit Zuid-Korea en kwamen er een aantal ook uit Australië. Deze vlucht was namelijk nog tien uur naar Brisbane vanaf Seoel. We hadden een kleine vertraging met boarden, maar uiteindelijk vertrokken we toch nog op tijd. Ik was heel blij toen ik erachter kwam dat ik bij het raampje zat en de plaats naast me bleef leeg, dus dat was heerlijk. Ik heb hier lekker geslapen en daardoor wilde ik niet avondeten, ik voelde me toen erg moe. Toen ik wakker werd voelde ik me helemaal niet goed en had ik het gevoel dat ik moest overgeven. Uiteindelijk heb ik ook een paar keer overgeven in een tas die ik van hen kreeg. En ik blijk dus luchtziek te worden, en dat was echt niet fijn. Ik heb de hele vlucht niets gegeten en ik was zo blij toen het vliegtuig veilig in Australië landde en dat ik de vlucht overleeft had. De stewardess maakte zich ook wel zorgen, omdat ik niets gegeten had, en toen ik het vliegtuig uitstapte had ik nog even met haar gepraat en toen ging het gelukkig wel weer goed.


Ik was vergeten dat je altijd lang in de rij moet staan voor de paspoortcontrole en toen ik in de rij stond begon ik best trek te krijgen. In de rij heb ik gepraat met de man achter me. Hij kwam uit Israël en ging hier parels uit schelpen halen. Hij hield erg van reizen en het was een erg leuk gesprek. Achter hem stonden nog twee Duitse jongens. En ik zag ook meerdere mensen gewoon met surfboards reizen.

Na de paspoortcontrole (alles was goed!) stond m'n koffer al klaar bij de bagageband en toen moest ik nog in een rij staan, omdat ik had aangekruisd dat ik medicijnen bij me had. Bij deze rij kwam er een hond langs je om te checken of er geen drugs bijzitten. Gelukkig ging dat ook goed en kon ik door naar buiten waar mijn tante me op stond te wachten.

Het was super om haar te zien en daar heb ik nog wat gegeten en toen gingen we opweg naar huis. Zij moest nog even werken en ik kon heerlijk even bijkomen en douchen. Uiteindelijk heb ik ook nog een paar uur geslapen. Toen m'n tante terug was hebben we nog even buiten op haar balkon gezeten en daarna hebben we heerlijk pizza gehaald en voor de tv gegeten.

Ik ben over het algemeen tevreden hoe het allemaal gegaan is met vliegen, er zijn namelijk heel veel dingen die mis kunnen gaan. Het was alleen jammer dat ik ziek geworden was. Het mooiste moment was toen ik door m'n raampje keek en Australië zag liggen, het maakte me erg blij om het land weer te zien.

Bedankt voor het lezen! Als je graag een update wilt ontvangen als er een nieuw verhaal verschijnt, kun je je aanmelden voor de mailinglijst rechtsonder.

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal zijn om eindelijk bij de school te zijn! Tot snel!

Groetjes,

Madelief






Reacties

Reacties

Johannes

Lekker bezig Madelief, veel plezier nog met je familie! En succes op school vandaag! Gods zegen!

Petra Smit

Wat heel leuk om je verslag zo te lezen Madelief! xx

tante Ineke

Heerlijk om te lezen Madelief. Ik ga je volgen!

Tante Ria Spdam

Wat is dit super leuk om te lezen Madelief, ga je zeker volgen, heerlijk dat het fijn is bij je Tante, sukses op school !

Noëlle van Diepen

Wat mooi om door jouw verhaal jouw belevenissen mee te beleven. En wat is het reizen toch spannend en intensief. Wat heb je dat goed gedaan! Heerlijk om je familie weer even te zien. Nu ben je begonnen met je opleiding. Veel succes en plezier.

Marieke Klaver

Geweldig mooi dat we je kunnen volgen Madelief! Heb genoten van wat je allemaal schreef, heel gedetailleerd en eerlijk! Prachtig mooi! We blijven je zeker volgen! Heel veel plezier en succes lieverd! Xxx Job en Marieke!!!

Madelief Jenkyns

Bedankt Johannes! Het is erg leuk hier!

Madelief Jenkyns

Leuk tante Ineke! Binnekort plaats ik weer wat nieuws!

Madelief Jenkyns

Leuk en bedankt tante Ria!

Madelief Jenkyns

Heel erg bedankt Noëlle! Het was inderdaad erg fijn om weer wat familie te zien!

Madelief Jenkyns

Heel erg leuk en bedankt Marieke!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!