madelief-au.reismee.nl

Week 1 - Oriëntatieweek

Hoi! Het is hier nu zaterdag 8 september en ik heb het erg naar mijn zin! Ik heb eigenlijk geen last van een jetlag en ben nu eindelijk een beetje gewend aan alles. Vanochtend heb ik voor het eerst weer hardgelopen en het is hier echt heel erg mooi! Hier een klein overzicht van afgelopen week:

We hebben een best drukke week gehad met een vol programma. We wonen in het Waveshouse en ik slaap op een kamer met z'n zessen. Het zijn erg aardige meiden en drie komen uit Canada en twee uit Amerika. Op de school zijn 42 leerlingen en de meeste komen uit Canada of Amerika. Ook komen er een aantal uit Finland, Noorwegen, Zwitserland, Duitsland, Frankrijk en Zweden. Twee meiden komen van de Pharoislands. En sommige uit Australië. De rest van de mensen die hier wonen zijn Staff (de leiding) en komen ook uit verschillende landen. Het is erg interessant om met zoveel verschillende mensen samen te wonen en vooral erg leerzaam. Je leert snel al veel over andere culturen.

Deze week was de introductieweek en het hoofddoel was dat iedereen elkaar beter leerde kennen en dat iedereen een beetje kon wennen aan de tijd en de nieuwe omgeving. We hebben bijvoorbeeld een quiz en een spel gedaan over Australië. We hebben ook les gekregen over de values (waarden) van de school en de verschillende covenants (overeenkomsten) waar de school zich op baseert. We hebben ook uitleg gekregen over het gebouw en zijn ingedeeld in verschillende taken. Ik heb gekozen voor breakfastduty, dus ik help met het ontbijt klaarzetten en alles opruimen.

Deze week zijn we een middag naar het strand van Noosa geweest waar het helaas regende. Daar hebben we rondgewandeld als onderdeel van het track reach the unreached. Ook hebben we kennisgemaakt met de mensen van je eigen track (youth ministries) en hebben we vertelt waarom we dit gekozen hebben. We gaan tijdens de school twee jeugdgroepen leiden die net begonnen zijn, dus dat is erg interessant en lijkt me superleuk! Ook zijn de groepleiders heel aardig en we kregen allemaal een tasje met wat kado's.

Elke maandag is er worship in de kerk (the base) en dat is ook erg leuk. Verder hebben we deze week les gehad over worship, discipleship en cultuur van eer. Ook heeft iedereen deze week getuigenissen vertelt in de avonden. Voor de Justice en Mercy track hebben we een film gekeken over de aboriginals en hoe de halve blanke aboriginals vroeger door de westerlingen werden weggehaald bij hun ouders om ze naar witte landen te sturen om zo het witte ras voort te laten leven. Ook hebben we deze week kennis gemaakt met de persoon waar je one on one time mee hebt. Mijn persoon is Nel, ze is de kok en woont nu al 30 jaar in Australië. Ze komt origineel uit Nederland, dus dat is erg leuk.

Mijn favoriete dag was vrijdag. In de ochtend kregen we de lessen over values, convenants en discipleship. Ook kregen we een devotional (korte overdenking) en dat gaat iedereen een keer doen tijdens de school. Tijdens de lunch kreeg Reid, een jongen uit Australië, een epileptische aanval en is opgehaald door de ambulance. Dat was best wel heftig om te zien, maar alles gaat nu weer goed en hij zal vandaag terugkomen. Na de lunch hadden we een volleybaltoernooi op het strand en daarna gingen we daar ook bbq'en. Het was heel erg mooi en gezellig op het strand. We hebben ook kennisgemaakt met wat mensen van de skate en surf DTS. Zij zijn net klaar met de lecturephase en gaan vandaag voor 3 weken naar Indonesië en daarna nog een aantal weken naar Afrika. Hier gaan ze helpen in de community en evangeliseren.

Het was een erg leuke week, maar de eerste dagen waren een beetje overweldigend, omdat er zoveel nieuwe mensen waren en je die allemaal probeert te leren kennen. Vanaf volgende week beginnen we echt met de lessen en daar heb ik erg veel zin in.

Bedankt voor het lezen!

Groetjes,

Madelief

Petra Smit

Wow, wat een drukke week en veel mensen leren kennen. Wat een prachtig avontuur Madelief! En hele leuke foto's ook! Geniet van je hopelijk wat rustigere weekend. Veel liefs van ons

Ria Spdam

Zoooo, Madelief dat was een heftige week veel indrukken opgedaan en mensen "leren" kennen, leuk hoor ! Het is allemaal heeel positief, geniet ervan en een fijne nieuwe week gewenst ??

Tante Annie

Met grote interesse je verhaal gelezen en de foto,s bekeken..
Wat zit je op een prachtige locatie. Wel heel wat mensen om ze allemaal te leren kennen.
Hopelijk kom je ook nog een beetje aan rust voor je zelf toe..
Dat jullie les krijgen in de geschiedenis van Australie is wel fijn ,
Dat verhaal van de aberitsniels ken ik..Er is een film van een waar gebeurt verhaal.
Deze heb ik gezien..Een meisje die weg loopt en meer als duizend km heeft gelopen om weer bij haar familie te komen, Ik geloof dat ze nog leeft, Heel emotionele en spannende filmverhaal.
Heel veel groetjes en liefs tante Annie,, Zie uit naar je volgende verhaal en foto,s