madelief-au.reismee.nl

Outreach reveal!

Hoi allemaal!

Ik had deze week een erg drukke week, dus helaas weinig tijd om iets te posten. Het gaat goed, en ik heb hier nu echt mijn plek gevonden. Het weer is erg goed, en ik heb al veel geleerd. Ook hebben we veel huiswerk, maar ik vind het gelukkig interessant.

De school die ik doe bestaat uit drie maanden van lecture en twee maanden van outreach. De outreachfase weet je pas wanneer je op de school zit.

Vandaag (maandag 17 september) hebben we eindelijk te horen gekregen naar welke landen we op outreach gaan. Om het een beetje spannend te maken, maakten ze een heel revealspel van. Hieronder een klein verslag van de manier waarop ze het bekend maakten.

Eerst moesten we in onze track verschillende activiteiten doen en als we de opdracht voltooide kregen we een letter. Na de letters bij elkaar gedaan te hebben kwam er UGANDA te staan. Dus voor outreach gaan we drie weken naar Uganda! Hier gaan we in ieder geval op middelbare scholen helpen. Alle tracks van de school gaan naar Uganda, dus we zitten met z'n allen in één hotel.

Daarna gingen we naar de tweede locatie. Dit was een heel mooi strand, waar onderweg verschillende enveloppen hingen. Op de enveloppen stonden hints van het land zoals: 'Het land dat als eerste plastic zakken bande' en 'Het land dat ook wel het hart van Afrika genoemd wordt'. Bij de laatste envelop stond de naam van het land: RWANDA. Na Uganda gaan we voor twee weken naar Rwanda en daar gaan we een organisatie die Worldrelief heet helpen. Dit gaat vooral om praktische zaken zoals watersytemen.

Toen gingen we naar de derde locatie; de Boardstore. Dit is een koffiewinkel en een skateboardwinkel waar mensen van de organisatie YWAM werken. Daar kregen we allemaal iets van koffie (ik had een Chai latte). En op de bodem van ons drankje zaten Australische dollars. We gaan namelijk weer terug naar Australië tijdens de outreach om daar een mini-DTS te geven aan een jeugdgroep. Dit zal zijn in Brisbane of in Sydney.

Hierna gingen we weer terug naar the Waveshouse en daar kregen we met verf letters op ons hoofd. Door naar elkaar te kijken konden we het land raden: PAPUA NEW-GUINEA. We gaan namelijk mee als leiding met de jeugd aan wie we een mini-DTS gegeven hebben voor acht dagen naar Papua New-Guinea.

Ik vind het echt supergaaf dat we hier allemaal naartoe gaan en ik denk dat ik heel veel zal leren! Ook ben ik heel nieuwsgierig naar alle andere culturen. We moeten helaas wel nog inenten tegen gele koorts.

Bedankt voor het lezen! Ik denk dat ik ook nog een verslagje post over afgelopen week. Die week ging namelijk over God's stem verstaan, en was erg interessant. Ook heb ik als huiswerk voor woensdag om het hele testament van Lucas te lezen en we moeten van elke week een journal bijhouden.

Tot de volgende post!


Reacties

Reacties

Gert-Jan

Hallo Madelief,
Leuk om te lezen en je gaat echt veel reizen.
Succes

Madelief Jenkyns

Hoi Gert-Jan!
Ja, dat klopt inderdaad! Maar het duurt nog wel even voordat we daar allemaal heen gaan. Bedankt!

Tante Ria Spdam

Hoi lieverd, wat ga je veel meemaken en indrukken op doen, fijn dat het allemaal zo loopt idd ga je nog wel veel reizen, wat een ervaring, geniet ervan ik hoop dat dit de reis van je leven wordt en dat je in de toekomst er heel veel mee kan doen,XXX je tantetje , goed bezig ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!